Alisa Prudnikova and Larisa Petrova, eds. Chto-to novoe i neobychnoe: Auditoriia sovremennogo iskusstva v krupnykh gorodakh Rossii. Yekaterinburg: Yekaterinburgskaia akademiia sovremennogo iskusstva, 2018

Main Article Content

Iuliia Papushina

Abstract

В России продолжается музейно-выставочный бум, о чем свидетельствуют как рост числа музеев и количества их коллективных организованных посещений (Федеральная служба государственной статистики 2018:157), так и рост количества индивидуальных посетителей в музеях (InterMedia 2018:33). Несмотря на то, что на федеральных каналах главными новостями в этой области остаются выставки классиков и модернистов, современное искусство постепенно отвоевывает себе жизненное пространство в старейших российских музеях. Так, Третьяковская галерея «лишь второй раз за годы существования в здании на Крымском валу предоставила самые большие выставочные залы, где традиционно демонстрируются развернутые монографические ретроспективы классиков русского искусства, для персонального проекта современных художников» (речь идет о выставке Ильи и Эмилии Кабаковых «В будущее возьмут не всех») (Музеи России б.д.).


DOI: 10.25285/2078-1938-2019-11-1-206-210

Keywords

Museums, Contemporary Art, Representations, Visitors, Sociology of Museums


Abstract 174 | PDF (Русский) Downloads 126

Authors who publish with this journal agree to the following terms:

  • Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
  • Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  • Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).